آلودگی آب: هر آنچه باید بدانید | بخش اول

۵۰ بازديد

شعر انگلیسی W. H. Auden یکبار اشاره کرد: "هزاران نفر بدون عشق زندگی کرده اند ، یکی بدون آب." با این حال ، همه ما می دانیم که آب برای زندگی بسیار مهم است ، اما به هر حال آن را زباله می کنیم. تقریباً 80 درصد فاضلاب جهان - که عمدتاً تصفیه نشده - به محیط زیست ریخته می شود و رودها ، دریاچه ها و اقیانوس ها را آلوده می کند.

این مشکل گسترده آلودگی آب سلامت ما را به خطر می اندازد. آب نا ایمن سالانه بیشتر از جنگ و همه انواع خشونت دیگر را با هم تلف می کند. در همین حال ، منابع آب آشامیدنی ما محدود است: کمتر از 1 درصد آب شیرین زمین در واقع برای ما قابل دسترسی است. بدون اقدام ، چالش ها فقط تا سال 2050 افزایش می یابد ، در حالی که انتظار می رود تقاضای جهانی برای آب شیرین یک سوم بیشتر از میزان فعلی باشد.

هنگام خواندن این مطلب یک لیوان آب خنک و شفاف بنوشید و ممکن است فکر کنید آلودگی آب مشکل ساز است. به به یک جای دیگر. اما در حالی که اکثر آمریکایی ها به آب آشامیدنی سالم دسترسی دارند ، آلودگی های بالقوه مضر - از آرسنیک تا مس تا سرب - در آب لوله های هر ایالت در کشور یافت شده است.
با این وجود ، ما در برابر تهدید آب پاک ناامید نیستیم. برای درک بهتر مشکل و آنچه می توانیم در مورد آن انجام دهیم ، در اینجا مروری بر آلودگی آب چیست ، چه عواملی باعث می شود و چگونه می توانیم از خود محافظت کنیم.
آلودگی آب چیست؟

آلودگی آب زمانی اتفاق می افتد که مواد مضر - اغلب مواد شیمیایی یا میکروارگانیسم ها - جریان ، رودخانه ، دریاچه ، اقیانوس ، آبخوان یا سایر آبها را آلوده کرده و کیفیت آب را پایین آورده و برای انسان یا محیط زیست سمی می کند.
دلایل آلودگی آب چیست؟

آب به طور منحصر به فردی در برابر آلودگی آسیب پذیر است. آب که به عنوان "حلال جهانی" شناخته می شود ، می تواند بیش از هر مایع دیگر روی زمین مواد را حل کند. به همین دلیل است که ما Kool-Aid و آبشارهای آبی درخشان داریم. همچنین به همین دلیل است که آب به راحتی آلوده می شود. مواد سمی مزارع ، شهرها و کارخانه ها به راحتی در آن حل شده و با آن مخلوط می شوند و باعث آلودگی آب می شوند.
آبهای زیرزمینی

وقتی باران می بارد و به اعماق زمین نفوذ می کند ، شکاف ها ، شکاف ها و فضاهای متخلخل یک سفره آب زیرزمینی (اساساً انبار زیرزمینی آب) را پر می کند ، به آب زیرزمینی تبدیل می شود - یکی از منابع طبیعی قابل مشاهده ، اما مهم ترین. تقریباً 40 درصد از آمریکایی ها برای آب آشامیدنی به آبهای زیرزمینی که به سطح زمین پمپ می شود ، تکیه می کنند. برای برخی از مردم مناطق روستایی ، این تنها منبع آب شیرین آنها است. آبهای زیرزمینی زمانی آلوده می شوند که آلاینده ها - از آفت کش ها و کودها تا زباله های شسته شده از محل های دفن زباله و سیستمهای سپتیک - به آبخوان راه پیدا کرده و برای استفاده انسان ناامن شوند. پاکسازی آبهای زیرزمینی از آلاینده ها ممکن است دشوار تا غیرممکن و پرهزینه باشد. اگر آبخوان آلوده شود ، ممکن است برای چند دهه یا حتی هزاران سال غیرقابل استفاده باشد. آبهای زیرزمینی همچنین می توانند آلودگی را از منبع آلاینده اصلی دور کنند ، زیرا به نهرها ، دریاچه ها و اقیانوس ها نفوذ می کنند.
آب های سطحی

آبهای سطحی حدود 70 درصد از سطح زمین را پوشانده اند که اقیانوس ها ، دریاچه ها ، رودخانه ها و تمام قطعات آبی دیگر موجود در نقشه جهان را پر می کند. آبهای سطحی از منابع آب شیرین (یعنی از منابع غیر از اقیانوس) بیش از 60 درصد آب تحویل داده شده به خانه های آمریکایی را تشکیل می دهند. اما حوض قابل توجهی از آن آب در خطر است. بر اساس آخرین بررسی های انجام شده در مورد کیفیت آب ملی توسط آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده ، تقریبا نیمی از رودخانه ها و نهرها و بیش از یک سوم دریاچه های ما آلوده هستند و برای شنا ، ماهیگیری و آشامیدن مناسب نیستند. آلودگی مغذی ، که شامل نیترات و فسفات است ، مهمترین نوع آلودگی در این منابع آب شیرین است. در حالی که گیاهان و حیوانات برای رشد به این مواد مغذی نیاز دارند ، به دلیل ضایعات مزرعه و رواناب کودها ، به یک آلاینده اصلی تبدیل شده اند. تخلیه زباله های شهری و صنعتی نیز سهم منصفانه ای از سموم را به همراه دارد. همچنین همه آشغال های تصادفی وجود دارد که صنعت و افراد مستقیماً در آبراهه ها می ریزند.
آب اقیانوس

هشتاد درصد آلودگی اقیانوس (که آلودگی دریایی نیز نامیده می شود) از خشکی ناشی می شود - چه در امتداد ساحل و چه در مناطق داخلی. آلاینده هایی مانند مواد شیمیایی ، مواد مغذی و فلزات سنگین از مزارع ، کارخانه ها و شهرها توسط نهرها و رودخانه ها به خلیج ها و خورهای ما منتقل می شوند. از آنجا به دریا سفر می کنند. در همین حال ، بقایای دریایی - به ویژه پلاستیک - توسط باد وارد شده یا از طریق زهکشی و فاضلاب شسته می شود. دریاهای ما نیز گاهی در اثر نشت و نشت نفت - بزرگ و کوچک - خراب می شوند و به طور مداوم آلودگی کربن هوا را جذب می کنند. اقیانوس به اندازه یک چهارم انتشار کربن ساخته شده توسط انسان را جذب می کند.
منبع نقطه

وقتی آلودگی از یک منبع منشأ می گیرد ، آلودگی منبع نقطه ای نامیده می شود. به عنوان مثال می توان به فاضلاب (که پساب نیز نامیده می شود) که به طور قانونی یا غیرقانونی توسط تولید کننده ، پالایشگاه نفت یا تاسیسات تصفیه فاضلاب تخلیه می شود ، و همچنین آلودگی ناشی از نشت سیستم های سپتیک ، نشت مواد شیمیایی و نفت و تخلیه غیرقانونی اشاره کرد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.