چرا آب آمریکا رو به اتمام می باشد؟ | بخش اول

۱۶ بازديد

در مارس 2019، ابرهای طوفانی در سراسر اوکلاهما غلتیدند. باران ناودان های نیویورک را فرا گرفت. تگرگ شمال فلوریدا را کوبید. سیل باعث تخلیه اجباری در میسوری شد. و یک کولاک باعث توقف سفر در داکوتای جنوبی شد. در بسیاری از نقاط آمریکا، می توان به راحتی تصور کرد که ما بیش از مقدار کافی آب داریم. اما در همان یک ماه، زمانی که طوفان ها کشور را درنوردید، یک گزارش مورد حمایت دولت هشداری جدی صادر کرد: آب آمریکا در حال تمام شدن است.

دانشمندان هشدار می دهند که طی 50 سال آینده، بسیاری از مناطق ایالات متحده ممکن است شاهد کاهش عرضه آب شیرین خود به میزان یک سوم باشند. از تمام حوضه‌های آب شیرین که باران و برف را به رودخانه‌هایی هدایت می‌کنند که برای همه چیز از نوشیدن و پخت و پز گرفته تا شستن و تمیز کردن به آن‌ها تکیه می‌کنیم، تقریباً نیمی از آنها ممکن است تا سال 2071 نتوانند نیازهای ماهیانه مصرف‌کنندگان را برآورده کنند. این بدان معناست که کمبود آب جدی برای آمریکایی ها

کمبود آب تنها بر مناطقی که انتظار داریم خشک باشند تأثیر نمی‌گذارد: با مشکل 96 حوضه از 204 حوضه، کمبود آب بیشتر ایالات متحده از جمله دشت‌های بزرگ مرکزی و جنوبی، جنوب غربی و مرکزی را تحت تأثیر قرار خواهد داد. ایالت های کوه راکی، و همچنین بخش هایی از کالیفرنیا، جنوب و غرب میانه. و اگر 50 سال دورتر به نظر می رسد، واقعیت خیلی زودتر است: کمبود ممکن است در 83 حوضه در اوایل سال 2021 رخ دهد. با توجه به اینکه از هر 50 ایالت، 40 ایالت انتظار کمبود آب دارند، زمان آن فرا رسیده است که شروع کنیم به فکر کردن به اینکه آب ما به کجا می رود.

از رشته کوه های پوشیده از برف راکی ​​گرفته تا وسعت هموار دشت ها، و از تالاب های فلوریدا تا بیابان های آریزونا، ایالات متحده کشوری است با مناطق افراطی جغرافیایی با الگوهای بارندگی مشابه: لوئیزیانا بیش از 60 اینچ بارندگی در سال دارد. در حالی که در نوادا، سالانه کمتر از 10 اینچ باران در دره ها و بیابان ها می بارد. اما تغییرات آب و هوایی بر میزان بارندگی تأثیر می گذارد. به طور کلی، در حالی که مرطوب‌ترین مناطق ایالات متحده مرطوب‌تر می‌شوند، مناطق خشک‌تر خشک‌تر می‌شوند، و تغییرات فصلی در الگوی آب وجود دارد - افزایش دما به این معنی است که ذوب برف که بسیاری از رودخانه‌ها را تغذیه می‌کند زودتر شروع می‌شود و به پایان می‌رسد و به آب تابستانی کمک می‌کند. کمبودها حتی در جاهایی که پیش‌بینی می‌شود بارش بیشتر شود، عمدتاً در مناطق شمالی کشور، روند به سمت غلظت‌های شدیدتر بارندگی است که گرفتن و استفاده از آن دشوار است. در همان زمان، انتظار می‌رود که 145 حوضه خشک‌تر باشند، به‌ویژه در جنوب غربی، جنوب دشت‌های بزرگ و فلوریدا. در غرب، کالیفرنیا قبلا با برخی از بدترین خشکسالی های ثبت شده خود در تاریخ مواجه شده است.

همراه با کاهش بارندگی، دمای هوا نیز افزایش می یابد. تا سال 2050 ایالات متحده می تواند تا 5.7 درجه فارنهایت گرمتر شود و رویدادهای شدید آب و هوایی مانند موج گرما و خشکسالی می تواند شدیدتر و بیشتر رخ دهد. با گرم شدن دما، تبخیر افزایش می یابد و آب در دریاچه ها، مخازن و رودخانه ها بیشتر کاهش می یابد. به عنوان مثال، هر درجه از گرم شدن در منطقه سالت لیک سیتی می تواند جریان آب سالانه رودخانه های اطراف را تا 6.5 درصد کاهش دهد - برای شهرهایی در غرب ایالات متحده که برای تولید برف و باران به دمای خنک متکی هستند، هوای گرم تر بد است. اخبار.

با کاهش عرضه آب در ایالات متحده، تقاضا افزایش می یابد. به طور متوسط، هر آمریکایی روزانه 80 تا 100 گالن آب مصرف می‌کند، که کل مصرف روزانه کشور به 345 میلیارد گالن می‌رسد که برای فرو بردن ایالت رود آیلند در زیر یک فوت آب کافی است. تا سال 2100، جمعیت ایالات متحده نزدیک به 200 میلیون نفر افزایش خواهد یافت و جمعیت کل آن حدود 514 میلیون نفر خواهد بود. با توجه به اینکه ما از آب برای همه چیز استفاده می کنیم، ریاضی ساده این است که تعداد بیشتر مردم به معنای تنش آبی بیشتر در سراسر کشور است.
و ما در حال حاضر از ذخایر خود استفاده می کنیم. سفره های زیرزمینی، سنگ های متخلخل و رسوبات که حجم زیادی از آب را در زیر زمین ذخیره می کنند، در حال تخلیه هستند. نزدیک به 165 میلیون آمریکایی برای آب آشامیدنی به آب های زیرزمینی متکی هستند، کشاورزان از آن برای آبیاری استفاده می کنند - 37 درصد کل مصرف آب ما برای کشاورزی است - و صنعت برای تولید به آن نیاز دارد. پمپاژ آب زیرزمینی سریعتر از آن چیزی است که به طور طبیعی می تواند دوباره پر شود. آبخوان مرکزی دره در کالیفرنیا زیربنای یکی از پربارترین مناطق کشاورزی کشور است، اما در حال کاهش شدید است و تنها در چهار سال حدود ده مایل مکعب آب از دست داده است.
کاهش عرضه و افزایش تقاضا در حال ایجاد یک طوفان آبی کامل است که اثرات آن هم اکنون احساس می شود. رودخانه کلرادو میلیون‌ها سال راه خود را از کوه‌های راکی ​​تا خلیج کالیفرنیا طی کرد، اما اکنون دیگر به دریا نمی‌رسد. در سال 2018، بخش‌هایی از ریوگرانده پایین‌ترین سطح آب خود را ثبت کردند. آریزونا اساساً تحت شرایط خشکسالی دائمی زندگی می کند. و در جنوب فلوریدا سفره های آب شیرین به دلیل استخراج بیش از حد به طور فزاینده ای مستعد نفوذ آب نمک هستند.
با وجود یک فاجعه بالقوه، تردیدهایی در مورد اثربخشی و اثرات زیست محیطی واکنش های سنتی، از جمله گسترش مخازن و استخراج بیشتر سفره های آب وجود دارد. راه حل های جدید مورد نیاز است.

شرایط لازم برای اخذ گرین کارت آمریکا

برای درخواست گرین کارت باید شرایطی که یک واجد شرایط لازم دارد را داشته باشید. معمولا بیشتر مهاجران از طریق خانواده یا از طریق اشتغال گرین کارت دریافت می کنند. همچنین می توانید به عنوان یک قربانی سوء استفاده، یک مهاجر خاص، از طریق ثبت نام و یا از طریق درخواست پناهندگی گرین کار بگیرید.

موارد زیر اصلی ترین شرایط لازم برای دریافت گرین کارت است:

  • جزو اقوام نَسبی یا همان درجه یک یک شهروند ایالات متحده باشید. این مورد شامل همسر یک شهروند آمریکایی، فرزند مجرد زیر 21 سال یک شهروند آمریکایی یا پدر و مادر یک شهروند آمریکایی است که حداقل 21 سال سن دارد.
  • یکی دیگر از خویشاوندان یک شهروند آمریکایی باشید یا از بستگان کسی باشید که اقامت دائم قانونی ایالت متحده آمریکا بر اساس خانواده را دارد.
  • نامزد یا فرزند نامزد یک شهروند آمریکایی باشید.
  • یک کارگر یا سرمایه گذار مهاجر باشید یا پزشکی باشید که به خاطر منافع ملی از حقوق خود چشم پوشی کرده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.