10 مورد از بهترین آبشار های اسپانیا | بخش اول

۱۶ بازديد

فهرست 10 بهترین آبشارهای اسپانیا جایی است که ما آبشارهایی را که در اسپانیا بیشتر دوست داشتیم برجسته می کنیم. با این اوصاف، چه کسی می‌توانست حدس بزند که جمع‌آوری فهرستی از بهترین آبشارهای اسپانیا می‌تواند بسیار دشوار باشد (مخصوصاً از آنجایی که ما همچنین به شما نشان می‌دهیم که چگونه از هر کدام بازدید کنید)؟

در واقع، از بین تمام کشورهای اروپایی که ما از آنها بازدید کرده ایم، هرگز تصور نمی کردیم که تعداد آبشارهایی که در اسپانیا با آنها روبرو شده ایم.
در واقع، ما حتی فکر نمی‌کردیم بیش از تعداد انگشت شماری از آنها در شبه جزیره ایبری وجود داشته باشد. اما این فقط به شما نشان می دهد که ما چقدر کمی از ورود به این کشور متنوع می دانستیم.

بنابراین، همچنین به ما نشان داد که چقدر می‌توانیم از بازدید و اکتشاف تا آنجا که می‌توانیم یاد بگیریم.

ما امیدواریم که با قرار دادن این فهرست ۱۰ برتر از بهترین آبشارهای اسپانیا، بتوانیم چشم‌ها و ذهن‌ها را به سمت مکان‌هایی باز کنیم که جواهرات پنهان واقعی هستند زیرا از مسیرهای معمولی توریستی خارجی دور هستند.

مانند تمام 10 لیست برتر دیگر ما که در این وب سایت قرار داده ایم، این لیست را فقط بر اساس تجربیات شخصی خودمان قرار می دهیم.

فقط برای اینکه به شما ایده دهیم که این لیست 10 آبشار برتر چقدر رقابتی است، ما یک صفحه جامع داریم که به تمام آبشارهای اسپانیایی که در آنها بوده ایم اختصاص داده شده است. این شامل برخی از آبشارهای باکیفیت است که تقریباً در این لیست قرار نگرفتند، مانند Fervenza do Ezaro و Salt de Tenes فقط برای نام بردن از یک زوج.

با این وجود، بدون هیچ مقدمه ای، آبشارهای اسپانیایی مورد علاقه خود را به ترتیب معکوس معرفی می کنیم…
شماره 10 CASCADA DE GERBER
لیدا، اسپانیا

ما هنگام رانندگی طولانی در سراسر پیرنه اسپانیا از Torla به Espot، به طور تصادفی با این آبشار برنامه ریزی نشده برخورد کردیم.

اما با چنین افت شدید با جریان شدید، ما فقط باید جلو می رفتیم و برای تجربه آن زمان می گذاشتیم.

و تجربه آن را ما انجام دادیم!

ما نه تنها با نزدیک شدن به قطره اصلی آن، اسپری آن را احساس کردیم، بلکه وقتی متوجه شدیم که برای گرفتن همه آن به یک منظره دور نیاز داریم، عکسی را که در عکس بالا می بینید دریافت کردیم.

این آبشار نمونه‌ای از انواع شگفتی‌هایی بود که ما مدام با آن مواجه می‌شدیم، و بنابراین مجبور شدیم آن را در فهرست 10 آبشار برتر اسپانیا قرار دهیم.
شماره 9 CASCADA DE LOS LITUEROS
مادرید، اسپانیا

این آبشار همچنین در دسته‌ی آبشارهایی قرار می‌گیرد که به راحتی نمی‌توان آن را از دست داد، زیرا میلیون‌ها هزار راننده در مسیر A1 بین مادرید و بورگوس، بدون توجه به آن، غافل‌تر از آن عبور می‌کنند!

در واقع، ما می‌توانیم بگوییم که چگونه فقط بخش کوچکی از رانندگان در این منطقه حتی برای یافتن این آبشار چنگال‌شکل زحمت می‌کشند.

و در نتیجه از داشتن این آبشار برای خودمان لذت بردیم!

علاوه بر زیبایی دیدنی این آبشار، ما همچنین متوجه شدیم که این منطقه صحنه نبرد سوموسیرا بین نیروهای فرانسوی ناپلئون و نیروهای اسپانیایی بنیتو د سان خوان بوده است.

بنابراین، با احساس و تاریخچه‌ای که در پشت این مکان وجود دارد، ما مجبور شدیم به این آبشار در فهرست آبشارهای اسپانیایی مورد علاقه‌مان، جایگاهی بدهیم.
شماره 8 NACIMIENTO DEL RÍO ASÓN
کانتابریا، اسپانیا

این آبشار درست در سرچشمه Río Asón به راحتی می توانست در این لیست رتبه بالاتری داشته باشد.

در حالی که دره‌ای زیبا را قاب می‌کردیم، چشمه‌ای به نظر می‌رسید که تنها چیزی که مانع رتبه آن می‌شد، جریان آن بود.

با این حال، ما آنقدر از مناظر اینجا لذت بردیم که هنوز مجبور شدیم آن را در لیست 10 آبشار برتر اسپانیا قرار دهیم.

و من هنوز امیدوار هستم که به این بخش از شمال اسپانیا برگردیم و این زیبایی را در زمان های بهتر تجربه کنیم.
#7 CASCADA DE ORBANEJA DEL CASTILLO
بورگوس، اسپانیا

شهر Orbaneja del Castillo به نظر یکی از آن شهرهای بسیار خوب به نظر می رسید.

از این گذشته، آبشار جذابی داشت (که به آن Cascada de las Merindades نیز می‌گویند) که درست از مرکز آن عبور می‌کرد.

صخره هایی با طاق های طبیعی اطراف شهر را احاطه کرده اند.

و آب شفافیت و رنگی داشت که تقریباً باعث شد فکر کنیم در پلیتویس هستیم و برخلاف شمال اسپانیا!

همچنین فاصله چندانی با شهری که بر روی یک پل طبیعی در پونتدی ساخته شده بود نبود!

چنین سرپیچی از واقعیت، ما را نسبت به این آبشار و اطراف آن جزئی کرده است. و بنابراین، ما مجبور شدیم برای آن در این لیست از 10 آبشار برتر اسپانیا جا باز کنیم.
شماره 6 FERVENZA DO TOXA
اورنسه، اسپانیا

این آبشار واقعاً به من و جولی یادآوری کرد که چگونه آبشار در اسپانیا می تواند ما را شگفت زده کند.

در پیاده‌روی پایین برای رسیدن به آبشار، سرخس‌ها را دیدیم و کمی رطوبت را احساس کردیم - هر دو نشانه‌ای از یک منطقه بارندگی زیاد است.

و به نظر می‌رسید که این راز حومه سانتیاگو د کامپوستلا باشد. بیشتر شبیه شمال غربی اقیانوس آرام بود تا تصورات قبلی ما از آب و هوای گرم و خشک مدیترانه ای که در اسپانیا انتظارش را داشتیم!

البته با همه شگفتی‌ها، ما نمی‌توانیم این واقعیت را نیز نادیده بگیریم که این آبشار حدود 60 متر سقوط کرده و آن را یکی از بزرگ‌ترین آبشارهایی است که در سفر حماسی خود با آن مواجه شده‌ایم.

با اضافه کردن همه اینها، این آبشار قطعاً در نقطه میانی این لیست از محبوبیت های اسپانیایی قرار داشت.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.