هر آنچه باید در مورد سیستم فیلتر آب بدانید | بخش دوم

۴۲ بازديد

بر اساس گزارش فاکس نیوز ، ساکنان دو شهر در میسوری در سال های اخیر مشکلاتی در کیفیت آب داشتند - زمانی که یک برج آب در 17 سال تمیز نشد و یکی دیگر که فضولات کبوتر آب را آلوده کرده و باعث مرگ و میر و بیماری های گوارشی شد.

مواد شیمیایی پرفلور دار - یا PFC - یکی دیگر از آلاینده های بالقوه خطرناک برای تامین آب است. PFC ها ترکیبات شیمیایی تولید شده ای هستند که محصولات معمولی خانگی را در برابر لکه ، چربی و آب مقاوم می کند.

در ژوئن 2017 ، گروه کاری محیط زیست و دانشگاه شمال شرقی اطلاعاتی در مورد میزان آلودگی PFC در منابع آب لوله کشی منتشر کردند. تحقیقات آنها نشان داد که این ماده شیمیایی بر آب آشامیدنی 15 میلیون آمریکایی در 27 ایالت تأثیر می گذارد. PFC ها از بیش از چهار ده منبع صنعتی و نظامی از مین به کالیفرنیا سرچشمه می گیرند.

هیچ مقررات فدرال شهرداری ها را ملزم نمی کند که منابع آب را با PFC ها در سطح معینی نگه دارند. EPA سطح مشاوره بهداشتی غیر الزامی را صادر کرد ، اما بسیاری از کارشناسان معتقدند که هنوز هم بسیار بالا است.

مانند بسیاری دیگر از مواد شیمیایی آلی بالقوه مضر ، و همچنین تک یاخته ها ، باکتری ها و ویروس ها ، PFC ها را می توان به راحتی از آب خانه خود با سیستم تصفیه آب حذف کرد.

همچنین ممکن است به نحوه برخورد با فلوراید یا کلر در آب لوله کشی علاقه داشته باشید. تأمین کنندگان آب شهری کلر را به آب آشامیدنی اضافه می کنند تا موجودات بیماری زا یا عوامل بیماری زا را از آلودگی منابع آب جلوگیری کنند. این ماده از افراد در برابر بیماریهای منتقله از آب محافظت می کند اما می تواند با سایر عناصر طبیعی واکنش نشان داده و سمومی به نام تری هالومتانز (THMs) ایجاد کند. THM ها با طیف گسترده ای از بیماری ها از جمله آسم ، اگزما ، سرطان مثانه و بیماری های قلبی مرتبط هستند.
بر اساس برخی مطالعات ، زنان بارداری که حجم بالایی از آب لوله کشی کلر مصرف می کنند ، در معرض خطر بیشتری برای سقط جنین هستند. انواع مختلف فیلتر آب در سیستم ها - از جمله محل ورود ، شیر آب یخچال و فریزر می تواند به حذف کلر کمک کند.

با توجه به مسائل جاری آلودگی و عوامل ناشناخته ای که می تواند بر آب شما و سلامتی شما تأثیر بگذارد ، سیستم های فیلتر آب به سرعت به یک نیاز ضروری برای خانه ها و مشاغل تبدیل می شوند.
انواع سیستم های تصفیه آب

یک سیستم فیلتر آب نه تنها می تواند عناصر مضر را از آب شما حذف کند ، بلکه طعم ها و بوهای ناخوشایند را نیز برای آب آشامیدنی مهم می کند. هیچ کس نمی خواهد یک لیوان آب گوارا در یک روز گرم بریزد ، فقط طعم آن شبیه به جلبک ، خاک یا ماهی است!

شما گزینه های زیادی برای نصب سیستم فیلتر آب در خانه یا محل کار خود دارید. انتخابهای مناسب و محبوب عبارتند از: فیلترهای آب آشپزخانه ، سیستمهای فیلترهای سینک ظرفشویی ، تصفیه اسمز معکوس و سیستمهای تصفیه کل خانه. این نوع سیستم ها در دسترس هستند:

    زیر پیشخوان یا سینک ظرفشویی
    میز پیشخوان
    نقطه ورودی یا کل خانه
    نرم کننده آب
    یخ ساز یا یخچال خطی
    جاذبه تغذیه می شود
یک میز پیشخوان ، زیر فیلتر یا زیر سینک ظرفشویی یک انتخاب عالی برای نصب در آشپزخانه برای حذف عناصر مضر است که ممکن است در آب آشامیدنی یا آشپزی شما وجود داشته باشد مانند:

    کلر
    رهبری
    آرسنیک
    باریم
    کادمیوم
    کروم
    سلنیوم
    سیاره تیر
    اهن
    سایر فلزات سنگین

سیستم های نقطه ورود و کل خانه راه حل جامعی ارائه می دهند. سیستم هایی که شامل نرم کننده های آب هستند به طور خاص به مدیریت مسائل مربوط به آب سخت کمک می کنند.
یک سیستم تغذیه گرانشی احتمالاً فقط برای کمپینگ ، مسافرت یا شرایط اضطراری استفاده می شود.

نگهداری فیلترهای آب و سیستم های تصفیه آسان است و آب آشامیدنی خالص و تمیز را تقریباً در هر شیر آب منزل یا محل کار شما - و حتی در جاده ها فراهم می کند. آنها از مزایای اضافی برای دور زدن خطرات زیست محیطی و مسائل مربوط به سلامتی - بدون توجه به هزینه ها - در ارتباط با خرید آب بطری برخوردار هستند.
روشهای تصفیه آب

می توان از روش های مختلف تصفیه آب برای حذف ناخالصی ها از آب و تصفیه آن استفاده کرد و هر روش دارای مزایا و معایبی است. در زیر برخی از رایج ترین انواع روشهای تصفیه آب برای خانه و محل کار آورده شده است.

1. اسمز معکوس

سیستم های اسمز معکوس بسیار متنوع هستند و بر اساس یک فرایند طبیعی ایجاد می شوند. آنها یک راه حل عالی برای حذف فلوراید ، نمک های محلول ، سدیم و باکتری ها ارائه می دهند.
منافذ کوچک غشای نیمه تراوا در داخل سیستم تصفیه آب اسمز معکوس به اندازه کافی کوچک هستند تا از عبور اکثر باکتری ها در آن جلوگیری کنند - آنها می توانند 95 درصد آلودگی های محلول را از آب حذف کنند.

پس از استفاده طولانی مدت ، فیلترها کارایی خود را از دست می دهند و نیاز به تعویض دارند. آنها کیفیت بالایی از آب را تولید می کنند ، اما می توانند گرانتر از سایر روش های تصفیه آب باشند.
2. فیلترهای کربن فعال

سیستم های فیلتر کربن فعال با اتصال سموم در آب کار می کنند. با جذب آلاینده ها ، به طور معمول به تصفیه آب کمک می کند. این فیلترها به طور معمول برای حذف کلر و سایر مواد شیمیایی از آب مناسب هستند.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.