10 کشور دارای بیشترین منابع آب شیرین

۲۴ بازديد

آب شیرین را می توان آب با کمتر از 500 قسمت در میلیون (ppm) نمکهای محلول تعریف کرد. ورقه های یخی ، یخچال ها ، یخچال ها ، کوه های یخی ، باتلاق ، حوضچه ها ، دریاچه ها ، رودخانه ها ، نهرها و آبهای زیرزمینی منابع آب شیرین هستند. در این مقاله ما لیست 10 کشور برتر دارای منابع آب شیرین را ارائه می دهیم که بر اساس آمار برنامه محیط زیست ملل متحد فهرست شده اند.
آب برای توسعه اقتصادی اجتماعی و حفظ اکوسیستم های سالم ضروری است. با افزایش جمعیت و توسعه نیاز به تخصیص بیشتر آبهای زیرزمینی و سطحی برای بخشهای خانگی ، کشاورزی و صنعتی ، فشار بر منابع آب تشدید می شود که منجر به تنش ، درگیری بین استفاده کنندگان و فشار بیش از حد بر محیط زیست می شود.

فرایندی که طی آن آب دائماً شکل خود را تغییر می دهد و بین اقیانوس ها ، جو و خشکی به گردش در می آید ، چرخه آب نامیده می شود. زمین توسط سه چهارم آب پوشانده شده است. 97.3٪ آب در اقیانوس ها و دریاها شور و یا 3٪ آب شیرین است که شامل یخ ، آب زیرزمینی ، دریاچه های آب شیرین ، دریاچه های داخلی و نمک است.
آب شیرین (یا آب شیرین) هر گونه آب طبیعی است به جز آب دریا و آب شور. به عبارت دیگر ، می توان گفت آب دارای کمتر از 500 قسمت در میلیون (ppm) نمکهای محلول است. ورقه های یخی ، یخچال ها ، یخچال ها ، کوه های یخی ، باتلاق ، حوضچه ها ، دریاچه ها ، رودخانه ها ، نهرها و آبهای زیرزمینی منابع آب شیرین هستند.

10 کشور برتر دارای منابع آب شیرین

برترین کشورهایی که دارای منابع آب شیرین هستند بر اساس آمار برنامه محیط زیست ملل متحد در زیر آمده است:

1. برزیل

آب شیرین (کیلومتر مکعب): 8،233

برزیل دارای بالاترین منابع آب شیرین در جهان است که تقریباً 12 of از منابع آب شیرین جهان را تشکیل می دهد. فقط به این دلیل است که منطقه آمازون این کشور 70 درصد از کل آب شیرین را دارد.

2. روسیه
آب شیرین (کیلومتر مکعب): 4،508

روسیه دارای دومین ذخیره بزرگ آب شیرین است که تقریباً 1/5 آب شیرین در جهان است.

3. ایالات متحده آمریکا

آب شیرین (کیلومتر مکعب): 3،069

ایالات متحده سومین کشور جهان است که دارای بزرگترین ذخیره آب شیرین است. بیش از 100 دریاچه وجود دارد. و دریاچه سوپریور ، دریاچه انتاریو ، دریاچه میشیگان و دریاچه ایری دریاچه های اصلی هستند.
4- کانادا

آب شیرین (کیلومتر مکعب): 2،902

این چهارمین کشور جهان است که دارای بزرگترین ذخیره آب شیرین است. در اینجا ، آب شیرین در سیستم رودخانه ها و دریاچه های متنوع آن یافت می شود.

5. چین

آب شیرین (کیلومتر مکعب): 2840

این پنجمین کشور جهان است که دارای بزرگترین ذخیره آب شیرین است. دریاچه پویانگ که در استان جیانگشی واقع شده است ، بزرگترین دریاچه آب شیرین در چین است.

6. کلمبیا

آب شیرین (کیلومتر مکعب): 2،132

این ششمین کشور جهان است که دارای بزرگترین ذخیره آب شیرین است.
7. اتحادیه اروپا

آب شیرین (کیلومتر مکعب): 2057

این شهر میزبان میلیون ها کیلومتر رودخانه و نهرها و بیش از یک میلیون دریاچه بود اما متأسفانه هر آبزی ویژگی ها و مشکلات زیست محیطی خاص خود را دارد.

بر اساس بروشور کمیسیون اروپا ، وضعیت فعلی آب در اروپا ، به شرح زیر است: 20 درصد از کل آبهای سطحی در اتحادیه اروپا به طور جدی با آلودگی تهدید می شود. آب زیرزمینی حدود 65 درصد از کل آب آشامیدنی اروپا را تأمین می کند. 60 درصد از شهرهای اروپایی از منابع آب زیرزمینی خود بیش از حد استفاده می کنند. 50 درصد تالابها به دلیل بهره برداری بیش از حد از آبهای زیرزمینی "در معرض خطر" قرار دارند. مساحت زمین های آبی در جنوب اروپا از سال 1985 تا 20 درصد افزایش یافته است.
8. اندونزی

آب شیرین (کیلومتر مکعب): 2019

اگرچه ، یکی از بزرگترین ذخایر آب شیرین را دارد اما اخیراً با مشکلات تأمین آب شیرین روبرو شده است ، به ویژه در جزایر جاوا و سوماترا که تقاضا برای آب شیرین بیشترین است. ... مصرف آب شیرین تحت سلطه بخش کشاورزی است که از 98 درصد منابع آبی اندونزی استفاده می کند.

9. پرو

آب شیرین (کیلومتر مکعب): 1،913

آمریکای لاتین نقش کلیدی ایفا می کند زیرا دارای بزرگترین منبع آب شیرین در جهان است و پرو نهمین کشور جهان است که دارای بزرگترین ذخیره آب شیرین است.

10. هند
آب شیرین (کیلومتر مکعب): 1،911

هند 16 درصد از جمعیت جهان را تشکیل می دهد ، تنها 2.5 درصد از مساحت جهان و 4 درصد از منابع آب شیرین جهان را در اختیار دارد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.