25 مورد از بهترین آبشار ها در برزیل | بخش چهارم

۱۳ بازديد

مسیر رفت و برگشت به قسمت پایین 3 مایل (5 کیلومتر) طول دارد و نسبتا آسان است، در حالی که مسیر به سمت قسمت بالایی 10 مایل (16 کیلومتر) طول دارد و به استقامت فیزیکی بیشتری نیاز دارد.

نزدیکترین شهر/شهرک: Conceição do Mato Dentro
آبشار اوروکا، رورایما
از میان تمام مکان‌های طبیعی در شهرستان اوراموتا، آبشار اوروکا با آب‌هایش که روی صخره‌های ماسه‌سنگ قرمز فرو می‌روند، قبل از پراکندگی در استخر زمردی برجسته است.

Urucá (کلمه بومی برزیل به معنای رودخانه طلایی) در نزدیکی مرزهای ونزوئلا و گویان است. در این منطقه، حدود 88 درصد از جمعیت بومی هستند، که آن را به بالاترین غلظت در ایالت تبدیل می کند.

این در یک جاده خاکی در چند مایلی از مقر شهرداری Uiramutã واقع شده است. مسیر رسیدن به آبشار حدود 10 دقیقه از طریق یک مسیر کوتاه اما کاملاً شیب دار طول می کشد.

آسان نیست، اما آبشار مطمئناً ارزش این سفر را دارد. اوروکا بدون شک یکی از آن مکان هایی است که در برزیل باید از آن دیدن کنید.

نزدیکترین شهر/شهرک: سائو لوئیس
آبشار ماکومبا، ریودوژانیرو
برخی آن را آبشار مکومبا و برخی دیگر آبشار سیزده می نامند. هر چه اسمش را می گذارید، بدانید که ماکومبا از دو آبشار تشکیل شده است که در استخرهایی که برای حمام کردن مناسب هستند، آبشار دارند.

این آبشار که در پارک ملی Serra dos Órgãos واقع شده است، دسترسی به این آبشارها از شهرهای اطراف آسان است.

اما از آنجایی که دسترسی به این آبشار بسیار آسان است و افراد زیادی در روزهای هفته از آن دیدن نمی کنند، توصیه می کنم بازدید خود را در آخر هفته برنامه ریزی کنید تا افراد بیشتری در اطراف باشند.

نزدیکترین شهر/شهرک: پتروپلیس
آبشار سینهوزینیو، ماتو گروسو دو سول
آبشار Sinhozinho که در محبوب‌ترین مرکز اکوتوریسم برزیل قرار دارد، بخشی از پارک آبشار (Parque das Cachoeiras) در بونیتو است.

در مجموع هفت آبشار جادویی در استخرهای زمردی درخشان که از جاذبه های این پارک هستند، می ریزند.

آنها به وضوح نفس گیر هستند، اما سینهوزینیو ظاهری افسانه ای دارد که آن را مستقیماً از یک کتاب افسانه بیرون می آورد!

رودخانه Mimoso که توسط پوشش گیاهی پر جنب و جوش احاطه شده است، در استخری قرار می گیرد که برای حمام کردن، شارژ کردن انرژی، مدیتیشن و رویاپردازی مناسب است!

برای کسانی که ترجیح می دهند خشک بمانند (چرا؟)، یک عرشه چوبی به شکل قایق درست در مقابل آبشار Sinhozinho وجود دارد.
برای ارائه کمی پیش زمینه، Sinhozinho (به انگلیسی: Young Sir) فرقه ای است که برده ها در دوران استعمار برای خطاب به پسران اربابان خود از آن استفاده می کردند.

افسانه این است که Sinhozinho در دهه 1940 به عنوان یک درمانگر در منطقه Bonito زندگی می کرد.

او در روستاها به شفای بسیاری از مردم و حیوانات مشهور بود. با این حال، داروسازان محلی از او خسته شده بودند، زیرا مردم دیگر داروهای آنها را نمی خریدند، بنابراین آنها Sinhozinho را اعدام کردند. این آبشار به نام او نامگذاری شده است.

افسانه ای یا نه، آبشار Sinhozinho مکان مناسبی برای کسانی است که می خواهند به طبیعت بروند و دوباره با طبیعت در یک محیط منحصر به فرد ارتباط برقرار کنند.

نزدیکترین شهر/شهرک: Bonito
آبشار ریو دوس پاردوس، سانتا کاتارینا
در منطقه ای پر از بیش از 150 آبشار، آبشار ریو دوس پاردوس به دلیل ارتفاع و حجم خود برجسته است.

این یک دیوار صخره ای عظیم با شکوه طبیعی است.

رعد و برق هزاران لیتر آب که از ارتفاع 236 فوتی (72 متری) فرو می‌رود و به یک استخر عظیم برخورد می‌کند، شما را ناامید خواهد کرد.

از آنجایی که هیچ زیرساختی در منطقه وجود ندارد، می خواهید منابعی مانند آب، تنقلات، کیسه های زباله و حوله را ذخیره کنید.

نزدیک‌ترین شهر/شهر: سائو میگل دا سرا
آبشار سانتواریو، مارانهائو
سانتواریو (به انگلیسی: Sanctuary) آبشاری با زیبایی منحصر به فرد است. بازدید از این مکان همانطور که از نامش می گوید یک تجربه مقدس است.

Sanctuary Falls که در داخل یک دره قرار دارد، در عمق 151 فوتی (46 متری) بین دیوارهای نارنجی فرو رفته و در پارک ملی Chapada das Mesas واقع شده است.

از آنجایی که این آبشار یکی از منزوی‌ترین آبشارهای برزیل است، Sanctuary اغلب جایی است که مراسم بومی برگزار می‌شود و به خواص مقدس آن اشاره می‌شود.

برای رسیدن به آن، ابتدا باید یک مسیر آسان را در داخل دره که آب در اطراف کمر شما قرار دارد، طی کنید.
بنابراین هنگام بستن چمدان برای ماجراجویی خود، به یاد داشته باشید که یک کیسه خشک بسته بندی کنید تا دوربین و وسایل خود را که خیس نشوند نگه دارید.

نزدیکترین شهر/شهرک: کارولینا
آبشار پلانالتینا، پارا
پلانالتینا یکی از برجسته‌ترین آبشارهای منطقه است که به لطف آب‌های مایل به سبزش که حدود 98 فوت (30 متر) به دریاچه‌ای با طراوت و خوش‌آمد می‌رسند.

حجم آب در طول زمستان آمازون، ژانویه-ژوئن، زمانی که در منطقه بیشتر باران می بارد، به طور قابل توجهی بیشتر است.

Planaltina توسط چهار غار احاطه شده است که یکی از آنها عظیم است. جالب اینجاست که این غار پلانالتینا نیز نامیده می شود. این غار بزرگترین غار در ایالت و بزرگترین غار ماسه سنگی برزیل به حساب می آید.

این آبشار بکر به دلیل اینکه منطقه دور از مسیر دور افتاده است، به خوبی حفظ شده است، پس حتما کیسه های زباله به همراه داشته باشید و زباله های خود را با خود ببرید.

نزدیکترین شهر/شهرک: Brasil Novo
آبشار الدورادو، آمازوناس
الدورادو مرتفع‌ترین آبشار برزیل است که در ارتفاع 1158 فوتی (353 متری) در آسمان قرار دارد و سپس رعد و برق به سمت زمین پایین می‌آید.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.